Hoe krijg ik vensters onder de taakbalk vandaan?

Soms sleep ik in alle drukte perongelijk een venster onder de taakbalk.

Is er een handige oplossing om ze daar vandaan te halen? Ik kan ze namelijk niet naar boven slepen aangezien ik dan de taakbalk te pakken heb in plaats van het venster.

Ik los het nu op door rechts op de taakbalk te klikken en vervolgens te kiezen voor "Taakbalk automatisch verbergen" waarna ik het venster naar boven kan schuiven. Ik neem aan dat dit makkelijker kan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
7K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Volgens mij is wat jij doet de enige mogelijkheid. Tenzij je een apple pc hebt, dan is de taakbalk slechts in het midden en bezet het niet de gehele onderkant van het scherm

Het beste antwoord

Selecteer het betreffende programma met Alt-Tab.

Open dan het menu van het programma met Alt-Spatiebalk (zie afbeelding).

Kies verplaatsen.

Verplaats dan met de cursortoetsen het programma omhoog.
Plaatje bij antwoord
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik neem aan dat in de taakbalk nog wel zo'n klein ding is van "E Antwoord geven op '..."? dan kan je gewoon daarop rechts klikken en dan "maximaliseren".
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, ik zal een screenshot plaatsen.
Als je op alt-tab klikt, komt er een nieuw venstertje tevoorschijn waarin je kunt kiezen uit al je actieve programma's.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Klopt, en hoe krijg ik hem vervolgens onder de taakbalk vandaan? Het venster wordt dan gewoon actief onder de taakbalk, maar schiet er niks mee op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Oeps, kweetniet... Ik zal eens kijken of ik dat na kan doen!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je kunt bij de taakbalk-opties ook kiezen voor 'keep the taskbar on top of other windows'. Ik denk dat deze bij jou aangevinkt staat. Als je hem uitvinkt, kun je je windows niet meer achter de taakbalk schuiven, want ze gaan er nu overheen. Ik vind dit dan weer irritant werken, omdat je nu telkens op zoek moet naar je taakbalk. Ik vrees dat het óf het een, óf het ander is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel simpel, gewoon een venster helemaal naar onderen schuiven, tot onder de taakbalk.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan dus niet meer als je dat vinkje voor 'keep the taskbar on top of other windows' uitvinkt. Het is het derde vinkje van bovenaf.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedankt voor je reactie Stippel, maar die mogelijkheid heb ik niet. Zie screenshot.